logo
امروز : سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۶
[ شناسه خبر : ۴۱۰۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره راهداری ابهر مطرح کرد:

آسفالت ۵۹ کیلومتر از راه‌های ابهر

آسفالت-۵۹-کیلومتر-از-راه‌های-ابهر
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر گفت: ۵۹ کیلومتر از راه‌های ابهر، بهسازی و روکش شد و پیگیر هستیم تا پایان فصل کاری به این مقدار بیافزاییم.

علی‌اصغر عطوفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: در نیمه نخست سال جاری ۵۹ کیلومتر روکش آسفالت، ۹۰ درصد از راه‌ها لکه‌گیری و ۶ کیلومتر درزگری در محورهای شهرستان ابهر عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: همچنین ۹ کیلومتر از محور آزادراه در راستای بهبود کیفیت و پیشگیری از تخریب زود هنگام رویه راه از روکش‌ آسفالت حفاظتی اجرایی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد از برنامه پیش‌بینی شده شهرستان در سال ۱۴۰۳ در زمینه روکش، لکه‌گیری و آسفالت حفاظتی اجرایی شده و امیدواریم تا پایان سال شاهد جهش قابل‌توجه در این زمینه به‌منظور افزایش رضایت‌مندی کاربران جاده‌ای باشیم.

وی بر تغییر فرهنگ رانندگی مردم در فصول سرد سال تأکید کرد و گفت: در کشور ما معمولاً بعد از بارش برف، به منظور یخ‌زدایی و جلوگیری از لغزندگی سطح معابر و بروز مخاطرات مربوط به آن، روش پاشیدن نمک یا مخلوطی از شن و نمک را به کار می‌برند، اگرچه این راهکاری ساده و ارزان برای کاهش اثرات یخ‌زدگی گذرگاه‌ها است، در حالی که روشی معمول است که خسارت‌های ناشی از آن به محیط زیست و جاده جبران‌ناپذیر خواهد بود.

عطوفی با اشاره به شرایط کنونی در استفاده از ترکیب ماسه و نمک در برف‌روبی زمستانی، گفت: در حال حاضر از ترکیب سه به یک ماسه و نمک استفاده می‌شود و در شرایط اضطراری حتی به سمت استفاده از ترکیب یک به یک ماسه و نمک نیز پیش می‌رویم که باید فرهنگ‌سازی مناسبی در خصوص بازگشایی محورها صورت گیرد تا توقعات عام مردم تعدیل شود در غیر این صورت هر چه در طی دو سال گذشته برای بهسازی آسفالت آزادراه‌ها تلاش کرده‌ایم، در کم‌تر از دو سال آینده از بین خواهد رفت.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۳
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۷
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۰
  • اذان مغرب : ۱۸:۰۸
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۱